نجوم از صفر تا بی نهایت

وبلاگی برای علاقمندان به نجوم آماتوری

نجوم از صفر تا بی نهایت

وبلاگی برای علاقمندان به نجوم آماتوری

موفقیتی دوباره برای انجمن ستاره شناسی بندر امام خمینی

 ستاد مسابقه سراسری نجوم نفرات ممتاز چهارمین دوره مسابقه سراسری نجوم را اعلام کرد ـ‌ چهارشنبه 13/03/1388    

  

            

ستاد مسابقه سراسری نجوم نفرات ممتاز چهارمین دوره مسابقه سراسری نجوم را اعلام کرد.بر اساس این اطلاعیه اسامی نفرات برتر به شرح ذیل می باشد.

سطح پیشرفته : 


نفراول: آقای سید فؤاد مطهری ازانجمن ستاره شناسی ورویت هلال ـ سیرجان
نفر دوم: سرکار خانم بتول احمدی مسینه از انجمن نجوم ادیب ـ اصفهان
نفرسوم: آقای بهزاد بجنوردی ارباب از هسته پژوهشی نجوم دانشگاه شهید باهنر ـ کرمان 


سطح مقدماتی :

نفراول: سرکار خانم سیده زهرا میرفیضی ازکانون فرهنگی عفاف ـ ماهشهر 

نفردوم: آقای سید سجاد پاک نژاد از پژوهش سرای دانش آموزی ـ تبریز
نفر سوم: آقای سعید رفیعی گزنی از انجمن نجوم ثاقب ـ رشت 


لازم به ذکر است اسامى نفرات چهارم تا پانزدهم هر سطح و همچنین نفرات برتر هر مرکز متعاقبا اعلام خواهد شد.
  

 

انجمن ستاره شناسی بندر امام خمینی ، کسب مقام نخست این مسابقات را به سرکار خانم میرفیضی (روزنامه نگار و شاعر توانا -از اعضاء فعال و مستعد انجمن ) و اتحادیه ستاره شناسی استان خوزستان تبریک عرض نموده پیروزی و موفقیت ایشان را در تمامی شئون زندگی خواهان است . 

پس از پیروزی سرکار خانم گلناز دهداری در سومین دوره این مسابقات(1387) ، این دومین بار است که یکی از اعضاء انجمن ستاره شناسی بندر امام خمینی ، مقام نخست این مسابقات را از آن خود می سازد .

نظرات 21 + ارسال نظر
یه دوست شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:31 ب.ظ

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت...
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار[گل]

1pars.com شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:27 ب.ظ

بزگترین مجله اینترنتی و بزرگترین چت ایرانی
WWW.1PARS.COM

نیلوفر دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:19 ب.ظ http://shabenoghrehy.persianblog.ir

سلام آقای میرطاووسی
با همه ی وجود تبریک عرض می کنم
و قدردان زحمات شما معلم فرهیخته هستم.
در پناه حق

زهرا شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام
تبریک میگم.
میدونم ما رو فراموش کردین اما ما به یادتون هستیم....

گلناز دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:46 ق.ظ

سلام
به تمام معنا ۷ روز است که بدنبال شما می گردم ولی ستاره ی سهیل رو فکر کنم طرفهای جنوب ایران هم نشه پیدا کرد...آخه شما کجایید؟

کافه نجوم پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:07 ق.ظ http://cafenojum.wordpress.com

یک فنجان چای ، با طعم آسمان مهمان ما باشید.

گلناز چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:28 ب.ظ http://nightsky-iran.blogfa.com

استاد عزیز سلام
امیدوارم که حال شما و خانوداه ی محترمتان خوب بوده باشد...
هر چند مدتی است که از شما اطلاع چندانی ندارم..
اما با این حال خوشحالم که بوسیله ی اینترنت می توانم با شما صحبت کوتاهی داشته باشم...
همان طور که مستحضر هستید اهوازم و دارم کلاس های پیشرفته را می گذرانم...
صحبتها از کلاس بسیار است اما وقت من کم برای نوشتن...
درخواستی از شما داشتم اگر نمونه سوالات سطح پیشرفته یا عمومی را دارید بسیار از شما ممنون می شوم اگر آن را برای من امیل کنید...
دیگر فرصتی ندارم ....باید بروم
خداحافظ
آسمانی باشید

آقای آبی شنبه 27 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.khane.cov.ir/

سلام وبلاگ خیلی خوبی داری یه خورده مطالب علمی را بیشتر کن کار ما هم در زمینه نجومه دوست داشتی به وبلاگ ما هم یه سری بزن نظر یادت نره

محمد اسماعیل پور دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:12 ب.ظ http://www.m51.blogsky.com

سلام دوست عزیز.وبلاگ خیلی خوبی داری تبریک می گم

niloo یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:47 ق.ظ http://www.shabenoghrehy.persianblog.ir

salam
baaz ham movafaqiyati digar az anjomane nojume bandare emam
be shoma morabie delsozo zahmatkesh tabrik arz mikonam
jenaabe mirtavoussi elate nazaashtane ostoore dar blog chaap ketaab bud
haalaa ketaab daare ta chand vaqt dige dar miaad be hamin dalil maanei baraaye ostoore gozaashtanam nadidam.
shaad bashid

Golnaz دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:36 ب.ظ http://nightsky-iran.blogfa.com

ostade aziz salam
omidvaram ke haletan khub boode bashad
man farda ba aghaye Jafari zadeh miram rasad
alan Esfahan hastam va Shahrekord be bacheha molhagh mishavam
Kheili khoshhalam
sar be hava bashid

مرتضی منصوری سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:09 ب.ظ http://ahvazastro.blogfa.com

سلام من شما را با نام نجوم از صفر تا بی نهایت لینک کردم
مایل هستید وبلاگم را با نام یوفو اهواز لینک کنید؟

گلناز شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:23 ب.ظ

آقای میرطاووسی سلام
جاتون خالینه تنها رصد شیراز بلکه رصد شهرکرد هم به من خیلی خوش گذشت...
گزارشش رو در وبلاگم قرار دادم...
آسمان زندگیتان پر از شهاب برساووشی

پرستو یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:54 ب.ظ http://rasadroya.blogfa.com

سلام آقای میرطاووسی. خوبین؟ خدا رو شکر که بالاخره این صفحه نظرات وب شما واسه من باز شد...
خیلی خوشحالم که دوستان خوبم توی ماهشهر بازم موفقیتهایی در خور توجه کسب کردند و میدونم نتیجه زحمات و دلسوزی شما و تلاش خودشونه.
از طرف من بهشون تبریک بگید.

مریم چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:30 ب.ظ http://comet63.blogfa.com

سلام
ممنون از اینکه به وبلاگ خودتون سرزدید. کاش موقعی که اومده بودید قم افتخار آشنایی با شما رو پیدا می کردم.
گلناز خانم از استادشون خیلی تعریف می کردند.
سربلند و شاد باشید.

گلناز پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 ق.ظ

استاد عزیز سلام
چند روزی بود تلاش میکردم تا با شما تماس بگیرم اما خوب موفق نشدم...وراستش چند سوال داشتم...
میدونستم که اگر اینجا مطرح کنم ممکن است پاسخی دریافت نکنم(همون بهانه ی همیشگی که من در تایپ کردن مشکل دارم)اما خوب اگر می شود به سوالات من هر چند کوتاه پاسخ دهید...بدجوری ذهن من رو به خودش مشغول کرده...
۱-اگر کره ی سماوی رو برای یک ناظر در قطب شمال و یک ناظر در قطب جنوب بکشیم دایره ی افق بر استوای سماوی کاملا منطبق است یعنی هیچ نقطه ی شرق و غربی وجود ندارد یعنی این مسئله بدین معنی است که نقاط شرق و غرب این ۲ ناظر یک چیز قرار دادی است؟و از اصول پیروی نمی کند؟

۲- ما میدونیم که سمت خورشید بین ۲۴۵/۵ تا ۲۹۵/۵ است.(اگر درست گفته باشم)سمت خورشید در اعتدال بهاری و پاییزی ۹۰ درجه است.حالا میخوام بدونم که سمت خورشید در مثلا انقلاب تابستانی چقدر است؟(البته حدسهایی هم خودم میزنم ولی...)

۳-در شماره ی اخر مجله ی نجوم(کرکسی بر تارک اسمان) نوشته شده بود که میل نسرواقع ۳۱ درجه است یعنی برای ناظران ۵۱ درجه یک ستاره ی دورقطبی است.حالا میخوام بدونم که چجوری میشه فهمید؟

۴-ما میدونیم که ۲ روز از سال است که خورشید بر عرضهای جغرافیایی زیر۵/۲۳ عمود میتابه(مثل تعیین قبله در ۲روز تیر و خرداد)...حالا چجوری میشه فهمید که بر عرض مثلا ۲۰ در چه روزهایی خورشید عمود میتابه؟

میدونم که جواب سوالام طولانیه و ممکنه که وقت شما رو خیلی بگیره ...من دارم تمام تلاش خودم رو میکنم که کره ی سماوی رو کامل و خیلی خوب یاد بگیرم.شبهای رصدی هم تا بحال خیلی به من کمک کرده ...
اما اگر باز هم نتونستید (براتون تایپ مشکل بود) بگید من چجوری با شما تماس بگیرم...؟
راستی امروزم با اعضا ادیب دارم میرم یه رصد دیگه...۳ رصد در یک ماه باعث شده که آسمونش رو خوب یاد بگیرم...

گلناز دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:36 ب.ظ

استاد عزیز سلام...
ببخشید اگر نتونستم خدمتتون برسم و حضورا از شما خداحافظی کنم...
خودتون که بهتر میدونید هم کلاسهای اصفهان و هم خداحافظی از دوستان و هم وسایل رو جمع کردن چقدر از آدم انرژی می گیرد...و دیگر فرصتی برای خداحافظی نمی گذارد...من فقط۲روز ماهشهر بودم با این همه کار...
سحر و زهرا هم سلام شما رو رسوندند و گفتند آقای میرطاووسی نبایذ اینجوری میشد...سلامتون هم حسابی رسوندند...
بابت اس ام اسی هم که من رو قابل دونستید و پاسخ دادید متشکرم...
نمیدونم تاریخ درست بود یا نه...اگر نه مهم اینه که ما همیشه بتونیم از نور سماک اعزل بهرمند بشویم...مهم اینه که شما سنبله ای هستید...
مهم اینه که پارسال این موقع در ماه روزه شما داشتید تند تند به ما درس میدادید که زود تموم شیم و بعد واسه دوربین قرعه کشی کردیم و الهه نفر آخر افتاد و گریه کرد...دیدید فقط خاطره ها موند...
یادتونه چندتا سوال پرسیده بودم...قرار بود جواباشون رو برام میل کنید...من هنوز منتظرم...
عیدتون هم مبارک...
با آرزوی بهترینها...

گلناز دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ب.ظ

منتظر پست جدید هستیما...

پرستو شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:07 ب.ظ http://www.astpage.com

سلام آقای میرطاووسی. خوب هستین؟ اکثر اوقات به وبلاگتون سر میزنم اما خبری از پست جدید نیست...

نیلوفر سبزیکاری جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:03 ق.ظ http://niloonilu.blogfa.com

سلام آقای میر طاووسی.وقتتون بخیر.
راستش اومده بودم سوالی ازتون بپرسم وقتی دیدم اسم منو کلا از تو لینکاتون برداشتین سوالم یادم رفت.آقای میر طاووسی منو یادتون میاد؟

گلناز سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:24 ب.ظ

سلام
یه خبر دست اوووووووول دارم.
برای اولین بار باستان شناسی وارد دنیای اینترنت شد و برای شروع وبلاگ شما رو به عنوان قدیمی ترین وبلاگ-فسیل تاریخ اینترنت معرفی کردند!!!!!!!!!!!!!!
این دستاورد رو صمیمانه بهتون تبریک میگم.

---------------------------
یعنی چی ؟ شما پست جدید نمیگذارین؟
البته وبلاگ منم دومین شناخته شد...
حالا همه یک دست قشنگ برای استاد و شاگرد با وبلاگاشون...


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد