نجوم از صفر تا بی نهایت

وبلاگی برای علاقمندان به نجوم آماتوری

نجوم از صفر تا بی نهایت

وبلاگی برای علاقمندان به نجوم آماتوری

ششمین کارگاه پیشرفته اختر فیزیک

خب ، بالاخره ششمین کارگاه پیشرفته اختر فیزیک مراغه هم با کلی خاطرات شیرین و جور واجور  تمام شد . سعی میکنم در پست بعدی و سر فرصت بطور کامل درباره این دوره بنویسم  .  کارگاه مزبور در روز شنبه 19 شهریور ( یک روز قبل از سالگرد تولدم ) با سخنان ریاست محترم مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه ، جناب آقای دکتر عجب شیری زاده شروع شد و عصر همانروز  درس فیزیک خورشید رو برای شرکت کنندگان ( که از همه جای ایران آمده بودند ) آغاز کرد . روز بعد ( یکشنبه 20/6/90 ) جناب آقای دکتر جسور  ساختار و تحول ستارگان  رو تدریس کردند و شب هم رصد اجرام سماوی رو داشتیم ( البته زیر نور ماه و اندکی هم آلودگی نوری ) که در این رصد با جناب آقای سرهنگ دلالیلی آشنا شدم که بعداً کاملتر در مورد ایشان توضیح خواهم داد .  کلاسهای روز دوشنبه با صحبتهای جناب آقای پروفسور ثبوتی در خصوص گرمایش زمین و تغییر اقلیم آغاز شد ( فایل صوتی کاملش رو در پست بعد برای دانلود در وبلاگ قرار خواهم داد ) و پس از آن ، مبحث گرانش توسط جناب آقای دکتر دارابی تدریس گردید . کلاً کلاسها از هشت صبح شروع و تا هفت بعد از ظهر ادامه داشت . روز سه شنبه ، نجوم ذره ای توسط سرکار خانم دکتر داوودی فر و پلاسمای اختر فیزیک توسط جناب آقای دکتر صفری تدریس شد . چهارشنبه جناب آقای دکتر شیخی به تدریس کیهان شناسی پرداختند و روز آخر هم جناب آقای دکتر مظفری در ارتباط با حرکات رجعی سیارات صحبت کردند و پس از آن هم امتحان پایان دوره برگزار شد . خب این فقط فهرست دوره بود اما اینکه دروس در چه سطح و به شکلی اجرا شد خودش داستانی داره که بعداً مفصلاً راجع به اون خواهم نوشت . 

    

 

 

 

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
ققنوس پنج‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:49 ب.ظ http://ghoghnoos1389ghasedak.mihanblog.com

سلام چرامطلب جدیدنمیذارین؟میشهعضوسایتتون شد؟

سمیرا دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ http://www.soha92.blogfa.com

سلام
وب جالبی داری
من هم قبلا در وبلاگم فقط از نجوم می نوشتم ولی به تازگی مطالب دیگری هم در اون می نویسم از بچه های انجمن نجوم مشهد هستم.
خوشحال میشم سری بهم بزنی اگه خواستی هم رو لینک کنیم من رو با نام سها لینک کن و بگو با چه اسمی لینکت کنم.

سمیرا شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:11 ب.ظ http://www.soha92.blogfa.com

سلام
ممنون از حضورتورن در سها
خیلی خوشحالم کردید
امیدوارم دوباره هم در وبلاگ حضور پیدا کنید
در مورد مواردی هم که گفتید من حدودا ۵ ساله عضو انجمن نجوم اسمان توس مشهد هستم و عاشق یه شب رصدی وسط یه کویر سرد :)
ممنون

سبحان قدری سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ http://www.acbusky.mihanblog.com

سلام
یه سر هم سمت ما بیاین خوشحال میشیم

سارا چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:15 ق.ظ

سلام
وب بسیار عالی دارید. همه مطالبش خوندنیه بهتون تبریک میگم .
همیشه میام از مطالبتون استفاده می کنم .

فاطمه دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ق.ظ http://www.dr-hesabi.org

سلام

وبلاگ زیبایی دارید. برای دریافت اخبار نجوم و یا مقالات نجوم و اختر فیزیک به سایت موسسه نجوم و اختر فیزیک پروفسور حسابی مراجعه کنید

با آرزوی موفقیت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد