کالبد شناسی طب سوزنی

همه چیز درباره طب سوزنی و کالبد شکافی دنیای آکوپانچر

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 1832
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


src="http://LoxBlog.Com/fs/clocks/02.js">

<-PollName->

<-PollItems->


اطلاع رسانی

دوستان عزیز با اضافه کردن profile.phpبه آخر آدرس وبلاگ، به صفحه شخصی من بریدوبرام به طور خصوصی یادداشت بزارید

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: سه شنبه 24 آبان 1398برچسب:انتقاد,پیشنهاد,نظر,پیغام,خصوصی,غیرخصوصی, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اشاره ای به بخشهای مهم آناتومی بدن

آناتومی

یکی از مسائل مهم در طب سوزنی آن است که ما علاوه بر دانستن نقاط،بدانیم سوزن را در چه نقطه ای از بدن فرو میبریم.

لطفا اشتباه نکنین؛ما هیچ کاری با طب غربی و پزشکی نوین نداریم،هدف از گردآوری این مطلب آن بوده که بخشهای بسیار مهم آناتومی بدن را معرفی کرده و با توجه به آن سوزن بزنیم.

به معنای ساده تر،ما باید بدانیم که وقتی به نقطه ای از بدن سوزن میزنیم در واقع در مجاورت کدام بافت و کدام عضو سوزن وارد کرده ایم و در صورت اشتباه در مکان و عمق سوزن زنی به چه عضوی ممکن است آسیب برسانیم.

به عنوان مثال اگردر نقطه ren4  بیش از 2cun سوزن ا فرو بریم                               (در مبحث اصلی آکوپانچر توضیح داده خواهد شد)،پرده صفاق(دستگاه گوارش را میپوشاند) را سوراخ کرده و سپس به روده آسیب زده میشود.

و یا اگر در ren17 بیش از 1cun سوزن فرو بریم،پرده دیافراگم(شکم را از سینه جدامیکند) را که بسیار حساس و مهم است،سوراخ میکنیم؛در نتیجه،آب وارد ریه شده و میتواند منجر به مرگ فرد بشود.

پس دانستن آناتومی یکی از شروط مهم برای تبدیل شدن به یک آکوپانچریست ماهر است،که به کار خود اطمینان کامل داشته باشیم و در کارخود دچار هیچ اشتباهی نشویم.

بدیهی است اگر بخشهای مختلف بدن را نشناسیم،نمیتوانیم از طب سوزنی نیز به نحو احسن استفاده کنیم و در این حالت کار ما همیشه دچار چالش خواهد شد.

به راستی پیشنهاد میکنم علاوه بر استفاده از تصاویر گرد آمده در اینجا،به مراجع و مکاتب کامل کالبد شناسی بدن انسان و شناخت آناتومی مراجعا کرده و در اسرع وقت آناتومی را به طور کامل فراگیرید.

در اینجا تعدادی عکس از بخشهای خیلی مهم آناتومی بدن برایتان آماده کرده ام که با مطالعه دقیق آنها میتوانید اطلاعات لازم و مورد نیاز را کسب نمایید:

 

در عکس زیر میتوانید جریان انرژی Qi در جهت جریان گردش خون را مشاهده کنید:

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ماساژ درمانی (قسمت پنجم)

شیاتزو در یک کلام

همانطور که شاهد مطالب ذکر شده بودید،دریافتید که روش شیاتزو یک روش عمده و اساسی در درمان اختلالات و بسیاری مسائل دیگر است.

شیاتزو را میتوان شاخه ای از طب فشاری یا به عبارت دیگر طب سوزنی بدون سوزن نامید؛زیرا در آن نقاط طب سوزنی به صورت عمده ماساژ داده میشوند.لازم به یادآوری است که این روش هم به صورت تک نفره و هم به صورت دو نفره برای خود و دیگران قابل اجراء است.

موارد دیگری که برای درمان آنها میتوان از شیاتزو بهره برد عبارت اند از:

بیخوابی کامل،سردرد و میگرن،انقباض عضلات گردن و درد های ناحیه شانه، کمردرد،یبوست و اسهال،تورم زردپی مفصل آرنج و بسیاری بیماریهای دیگر.

پایان

(لطفا توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ورود به مسائل حاشیه ای که به طور مستقیم با طب سوزنی ارتباطی ندارند،در اینجا فقط مسائل بسیار مهم درباره شیاتزو نوشته شده است.امیدوارم توانسته باشم شمارا با مختصری از((شیاتزو))آشنا کرده باشم.)

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ماساژ درمانی (قسمت سوم)

کاربرد روش شیاتزو برای طراوت و جوانی پوست

با مداومت این روش گردش خون تحریک و قدرت و کشش عضلانی ترمیم میگردد.به علت باز شدن خط سیرها و تسهیل جریانات انرژی و تسهیل در گردش خون،روش شیاتزو نقشی عمده و موثر در زیبایی پوست ایفا میکند.عوامل اختصاصی که به شفافیت و درخشندگی رنگ پوست نسبت داده میشوند در طب شرق به مراتب شناخته شده تر از طب غرب است:گردش خون در درجه عالی،کشش و نیروی کافی عضلانی،تعادل هورمونی (بویژه استروژن)،خواب طبیعی.

تمریناتی که برای زیبایی پوست انجام میگیرند،بیش از ده دقیقه در روز وقت لازم ندارند؛برای کسب نتایج عالی و مداوم،بهتر است که این تمرینات حداقل 4روز در هفته انجام شوند.نتایج اولیه حاصل از تمرینات در عرض 15روز احساس میشود.

انجام این تمرینات فشار های عضلانی را از بین میبرد،پوست را مرطوب و در عین حال باطراوت نگه میدارد و گردش خون ناحیه گردن و صورت را فعال میگرداند.

این تمرینات در ابتدا باید در ناحیه تحتانی پشت،ناحیه شکم و سپس قوزک پا،پاها و بالاخره گردن و صورت انجام گیرد.برای مراقبت اختصاصی از صورت تمرین را باید ابتدا از قسمت تحتانی پشت آغاز نمود.در این ناحیه شیاتزو فشار عضلانی را کاهش میدهد و غدد فوق کلیوی و اعضاء تناسی را تحریک میکند و سبب برقراری تعادل هورمونی میگردد.سپس آنرا در ناحیه تحتانی شکم باید انجام داد.با انجام این روش روی شکم،اعمال معده،کبد و روده ها بهبود می یابند؛بعد نوبت قوزکها و پاها فرا میرسد.

اجراء روش شیاتزو برروی کف پاها نیز موجب آرامش تمام بدن میشود که موجب احساس بسیار مطبوع و دلپذیر میشود که همین آرامش در سلامت پوست نقشی اساسی دارد.

فشارهای ملایم کشش عضلات صورت را به حالت عادی برمیگرداند و سبب هجوم خون به سلولهای حساس میگردد.فشار وارد با روش شیاتزو،روی قسمت قدامی و طرفین گلو و گردن؛کشش و قابلیت ارتجاع شرائین و وریدهارا به حالت طبیعی باز میگرداند و سبب بهبود جریان خون در مغز و ناحیه صورت میشود.

بهترین موقع برای انجام تمرینات روی صورت صبح است؛اما در صورت امکان هر ساعتی را میتوان به این کار اختصاص داد به شرطی که نظم و ترتیب تعیین شده رعایت شود.

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

روشی دیگر برای درمان از طریق نقاط طب سورنی

طب فشاری(acupressure)

 

طب فشاری طب

 

 

طب فشاری طبی است که در قبل از دوره دستیابی به تمامی نقاط و سوزنهای طب سوزنی مورد استفاده قرار میگرفته است (مخصوصا در کشور ژاپن).

طب فشاری توسط انگشتان دست صورت میگیرد.تعدادی از انگشتان تعریف شده در این کار با توجه به مکان و نیرویی که وارد میکنند،عملکرد متفاوتی دارند.

از مهمترین انگشتانی که در طب فشاری بکار میروند،انگشت شست و انگشت میانی میباشد که به کمک انگشت اشاره مورد استفاده قرار میگیرد.

تفاوت بین طب سوزنی و طب فشاری صرفا به دلیل شیوه تحریک نقاط میباشد و لذا نقاط همان نقاط میباشند و تغییری نمیکنند،در هر روش در عملکرد نقاط تفاوتی ایجاد نمیشود،بلکه بر مدت زمان تاثیر اثر میگذارد.به عنوان مثال یک بیماری از طریق طب سوزنی با 12 جلسه اما با طب فشاری با 18إلی20 جلسه درمان میشود.لازم به ذکر است که طب فشاری مانند طب سوزنی برای سه منظور             (تسکین درد،تضعیف انرژی،تقویت انرژی)بکار میرود.

نکات قابل توجه

قبل از درمان به  طریقه طب فشاری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

-از صلاحیت و سلامت خود اطمینان کامل داشته باشید؛یادتان باشد که یک شخص بیمار هیچگاه نمیتواند دیگران را مداوا کند.

-نقاط مورد نظر را با توجه به علائم و تشخیص بیماری و موقعیت بیمار درست و صحیح انتخاب کرده و از پیش در ذهن بسپارید.

-از تمیز بودن و استریل بودن دستان خود اطمینان حاصل فرمایید.ضمنا کوتاه کردن ناخن ها  برای جلو گیری از آسیب رسیدن به پوست بیمار باید مورد توجه قرار گیرد.

-هیچگاه با دستان سرد و مرطوب به مداوا نپردازید،در مواقع لازم گرم کردن دست توسط شعله یا به هم مالیدن دستها توصیه میشود؛همچنین اگر سطح پوست بیمار سرد یا مرطوب بود حتما ابتدا آنرا خشک یا گرم نمایید.

-در هنگام درمان تمام حواس و توجه خود را به میان بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

-فشار بیشتر و ایجاد درد بیشتر در بیمار نمایانگر تاثیر بیشتر نمیباشد،پس سعی کنید با فشار و قدرتی متناسب با وضعیت بیمار به تحریک نقاط بپردازید.

-مدت زمان هر جلسه درمان 30إلی40 دقیقه میباشد.

در چه مواردی نباید از طب فشاری استفاده شود؟

-بلافاصله بعد از غذا.

-تب بالای 38 درجه.

-بیماریهای پوستی.

-بیماریهای مزمن.

-زنان باردار.

چگونگی تحریک نقاط

روش 1(تسکین درد)

این روش برای تسکین درد (مخصوصا درد مفاصل)و بی حسی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

این کار توسط پهنای انگشت شست و با نیرویی متناسب با مقاومت بدن بیمار انجام میشود.این نوع تحریک انرژی را در سطح بافت و پوست به خوبی پخش کرده و ارتباط خوبی میان اعضاء و نقاط   برقرار میکند.

تحریک به روش ژاپنی

بر خلاف روش 1 که نقطه توسط پهنای انگشت فشار داده میشد،در روش ژاپنی این تحریک توسط نوک انگشت یا ناخن صورت میگیرد.ژاپنی ها معتقدند که انرژی چی تحریک پذیر است،بنابراین،در اثر فشار بیشتر توسط ناخن نتیجه بهتری حاصل میشود،که طب چینی عکس این قضیه را ثابت کرده و روش ژاپنی منطقی به نظر نمیرسد.

روش 2(موزون کردن)

این روش برای تنظیم سیستم جریان انژی چی،مورد استفاده قرار میگیرد.

در این روش نقاط بوسیله انگشت میانی و به کمک انگشت اشاره فشار داده میشوند؛به این صورت که،انگشت اشاره را پشت انگشت میانی تکیه داده،سپس،با انگشت میانی روی نقطه مورد نظر در جهت عقربه های ساعت و مخالف آن فشار وارد میکنیم.

این تحریک موجب تبادل میزان میان یین و یانگ میشود.

روش 3(ضربه ای)

این روش مکمل دو روش دیگر است و موجب تضعیف یا تشدید انرژی میشود.

این روش دقیقا مثل روش 2 میباشد با تفاوت اینکه،در این روش باید به کمک مچ،با انگشت میانی به نقطه معین ضربه های متوالی وارد شود؛به طوریکه در هر ثانیه دو ضربه وارد شود.

 

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: شنبه 9 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تئوری طب سوزنی(قسمت پنجم)

سیستم پنج فازی(Five Element)

علاوه بر سیستم YinوYangکه درک فرایند های قطبی را امکان پذیر میسازند،سیستم پنج فازی یا پنج عنصری،به زبان چینیWu Xing،معرفی شد تا طبقه بندی فرایند ها با دوره فازی را تکمیل کند.

پنج فاز عبارتند از:چوب(Wood)،آتش(Fire)،آب(Water)،خاک یا زمین(earth)،فلز(metal)

مفوم این پنج فاز،یک سری از عائم خلاصه و چکیده ای را بوجود آورد تا طبقه بندی مشاهدات تجربی در رشته های مختلف مجاز باشد.در طب،عملکرد و وظایف اعضاء داخلی،بافتها و اعضاء حسی به این طریق مطابق با پنج فاز طبقه بندی میشوند.

 

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: جمعه 8 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تئوری طب سوزنی(قسمت چهارم)

Shen

Shenنیروی خود آگاهی و ضمیر بوده و غالبا به عنوان روح تعبیر میشود.Shenبه افکار ما تولد میبخشد.باور بر این است که Shenدر قلب ذخیره شده و در چشمها آشکار میگردد.هنگامی که Shenبه هم ریخته گردد،چشمها تار،بی رنگ و ضعیف و فرد بیمار فراموشکار و عقب افتاده شده و مدل خواب او آشفته میشود. اگر اغتشاش و آشفتگی Shenبسیلر واضح و مشخص باشد،تغییراتی نیز در حالت هوشیاری ایجاد میشود.

 

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: جمعه 8 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تئوری طب سوزنی(قسمت سوم)

Jing

Jing،ماهیت و ذات حیات،نقش مهمی در توصیف مراحل حیات دارد.ماهیت حیات به عنوان پایه و اساس جسمانی Qiمورد توجه قرار میگیرد.Jingبه عنوان بذر حیات و نیروی بازآفرینی بنیادی نیز مطرح میشود. مراحل تکمیل کننده در بدن،تمایز اعضاء و رشد نیز برای منعکس نمودن عمل Jingمورد توجه قرار میگیرد. Jingابتدایی و مادر زادی از اتحاد ماهیتهای حیات والدین ناشی شده و این موضوع رشد و پیشرفت هر فرد و ماهیت سرشت او را معین میسازد.

 

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: جمعه 8 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تئوری طب سوزنی(قسمت دوم)

انرژی  حیاتی Qi (چی یا شی)

Tao به عنوان یک نیروی خلاق و نو آور برای جریان یافتن نیروی حیاتی که چی نام دارد قطبیت و دوگانگی میان Yin و Yang را افزایش میدهد.Qi همه جا در طبیعت وجود داشته و در زندگی به صورت تغییر و حرکت ظاهر میشود.Qi در اعضاء ذخیره شده و در کانالها جریان می یابد که در زبان چینی به آن (Jing) و (Lu) میگویند.

اشکال مختلفی از Qi با شدتهای مختلف در بدن وجود دارند:

-Qi در ریه ها،از هوای تنفس گرفته میشود.Qi ریه،(Yang Qi)،(Zong Qi)، (Qi سینه)،(Qi بزرگ) و (Qi جمع کننده) نیز نامیده میشود که در کنش متقابل با (Qi مغزی) بوجود می آید.

-فرایند هضم،غذا را به (Qi مغزی) یا (Yin Qi) که در زبان چینی از آن به عنوان (Ying Qi) یاد شده است تبدیل میکند.

-(Sourse Qi) یا (Qi وراثتی) که در زبان چینی (Yuan Qi) نام دارد،انرژی است که هر شخص از والدینش به ارث برده و موجب رشد و پیشرفت او میشود.

-(Jing Qi) انرژی حیاتی است که در کانالها جریان می یابد و (Qi ارثی) عملکرد و وظایف اعضاء را بوجود می آورد.

اگر Qi در یک عضو ضعیف شود عملکرد آن عضو ضعیف و غلط خواهد بود و اگر انرژی در یک عضو زیاد شود عملکرد بیش از حد را نتیجه میدهد.این موضوع تئوری اساسی پاتوفیزیولوژی و پاتوژنز چینی میباشد.

وظایف و اعمال اصلی Qi عبارتند از:

-Qi منشاء و ریشه حرکتهاست؛نه تنها حرکات اختیاری بلکه فرایند های حرکتی که در تنفس،عمل گردش خون و حرکات روده ای دخالت دارند.

-تولید گرما در بدن از دیگر وظایف دیگرQi است.

-فعالیت و نیروی حیاتی روانی،بیانی از Qi بوده و تحت عنوان Shen(روح) شناخته میشود.

-از وظایف دیگر Qiمیتوان عملکرد اعضاء مانند تبدیل غذا به خون و سایر مایعات بدن را نام برد.

-علاوه براین،Qi،وظیفه محافظت بدن در مقابل عوامل موثر مضر خارجی،برای مثال،عوامل آب و هوایی که منجر به بیماری میشوند،را بر عهده دارد.Qiحفاظتی تحت عنوان Wei Qiشناخته شده و بیشتر در سطح بدن متمرکز میشود.

 یکی دیگر از مسیرهایی که Qi در آنها جریان دارد(علاوه بر مردینها و کولتراها)،مسیر جریان گردش خون است.

 

در عکس زیر میتوانید جریان انرژی Qi در جهت جریان گردش خون را مشاهده کنید:

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: جمعه 8 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تئوری طب سوزنی(قسمت اول)

Yin،Yang،Tao

Tao قدرتی است که تمام چیز هارا خلق میکند.Tao قطبیت و دوگانگی میانYin و Yang را از یک حالت غیر سازمانی اولیه بوجود می آورد.تمام چیزها در طبیعت درون این میدان کشش میان Yin و Yang تکامل  می یابند.این دو امر متضاد در مراحل دینامیکی مکمل یکدیگرند.

طرف آفتابی Yang وطرف سایه Yin را نشان میدهد اما هریک از این دو به تنهایی ناقص هستند.

Yin بدون Yang نمیتواند وجود داشته باشد و همیشه این دو نیرو باهم ترکیب میشوند تا کل بوجود آید.این سیستم قطبی Yin و Yang نقش مهمی در طب،در تشریح مراحل بقاء در بدن انسان و اختلالات پاتولوژی در آنها دارد.

 -یین نمایانگر زمین،ماده،شب،تاریکی و قوای پست زمینی است.

-یانگ نمایانگر آسمان،روز،روشنایی،خورشید و قوای عالی آسمانها است.

-یین نماینده ظرافت و زنانگی مانند آب،سکون،آرامش،خلأ،شیرینی و ملاحت است.

-یانگ نماینده درشتی،خشونت و مردانگی مانند:خشونت،حرارت،فعالیت،پری و سرشاری است.

-یین خون است(قطب منفی)

-یانگ انرژی است(قطب مثبت)

اعضای بدن هم از این تقسیم بندی بی بهره نیستند:

سر:یانگ

پا:یین

سطح خارجی اعضاء:یانگ

سطح داخلی اعضاء:یین

طرف چپ:یانگ

طرف راست:یین

پشت بدن:یانگ

جلوی بدن:یین

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: جمعه 8 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تاریخچه طب سوزنی و گسترش آن

نگرشی کوتاه بر تاریخی سوگوار

 

در پس دیوار های سرشار خوف و ترسناک قصر امپراتوی زرد (چین) زندانیان و اعدامی هایی در پس اعمال خویش پنهان شده بودند که البته پیامدی ناسزاوار و فجیع تری در انتظارشان بود.

آنها بی آنکه خود بدانند منتظر کابوسی دردناک بودند.کابوسی بنام (خیپا).

خیپا پزشک خصوصی امپراتور بود.وی در صدد ابداع روشی نوین (در زمان خود ) برای درمان بیماریها افکاری شوم و در عین حال مقاصدی نور بخش و مفید در سر داشت. ( کشتار )

او پس از کسب اجازه از امپراتوری برای در اختیار گرفتن زندانیان و تقبل وظیفه کشتار اعدامیان جزء به جزء بدن آنان را زنده زنده مورد کابیدن و کاوش قرار میداد.

پیدایش و دست یافتن به 366 نقطه به تعداد روز های سال کبیسه روزانه به قتل 8 نفر منجر میشد.( در جمع 3000 نفر )

این قربانیان به ناخواه داوطلبانی بودند که با بدوش کشیدن زجر و درد و مرگشان سبب پیدایش علمی متفاوت در صفحه گیتی شدند.(( طب سوزنی ))

نقاط کشف شده توسط خود خیپا ثبت و در کتابخانه قصر ظبط میگردید و هیچ کس به جزء شخص امپراتور اجازه ورود به کتابخانه و دستیابی به این نوشته ها را نداشت ضمن اینکه این نقاط فقط میبایست بر روی بدن امپراتور تحریک و مورد استفاده قرار میگرفت.

سری بودن این قضیه تا حدی حائز اهمیت بود که خیپا پزشک خصوصی امپراتور پس از مدتی به دستور خود امپراتور به قتل رسید.

پس از مدتی بعضی از این نوشته های ارزشمند مورد سرقت راهزنان و دزدان قرار گرفت.

سرانجام نوشته ها در بین برخی درمانگران مردم عادی پخش شد.به طوریکه در گوشه و کنار شهر کسانی دیده میشدند که با فرو کردن اجسام تیزمانند ( خار کمر ماهی یا خار درختان ) در بدن مردم آنها را مورد درمان قرار میدهند.

پس از پخش شدن و لوس شدن این قضیه امپراتور فرمان ساخت سه نوع سوزن از سه جنس متفاوت را ابلاغ نمود.سوزنهایی از جنس آهن که فقط برای مردم عادی استفاده میشد_سوزنهای نقره ای که مخصوص درباریان و اشراف بود و سوزنهای طلایی که مختص امپراتور بود.

پس از مدتی شخصی بنام یانگ تیزه استفاده از سوزنهای طب سوزنی را قانونمند کرد.بنابراین از آن پس سوزنهای طلا برای ( تقویت انرژی )_سوزنهای نقره برای ( تسکین درد )_سوزنهای آهنی برای ( تضعیف انرژی ) استفاده میشد.

یانگ تیزه به دنبال آن قوانینی چون شب و روز_ظهر و نیمه شب_مادر و فرزند_نوه و پدر بزرگ_قاعده پنج عنصر و یین و یانگ را نیز قانونمند کرد.

در پی اتفاقات پی در پی شخصی فرانسوی که قصابی بیش نبود در پی سفر خود به چین این علم را آموخت و با خود به غرب برد و به تدریج رواج داد.تا به گونه ای که طب سوزنی کمکم در تمامی کشور های جهان گسترده و رواج پیدا کرد.

(لطفا نظر یادتان نرود)

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ماساژ درمانی(قسمت دوم)

ملامسه

فلسفه اساسی و عملی شیاتزو در یک کلمه خلاصه میشود:بخشش و هدیه.هدیه به منظور تسکین و تخفیف رنج ها تا هم نوعان در سلامت کامل و آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

شما هنگانی که از دردی رنج میبرید دستها را بی اختیار به محل دردناک میبرید و این حرکت به طور دقیق همان جوهر و چکیده شیاتزو است.

دستان شما حامل انرژی بی پایانی هستند که میتوانند انرژی زندگی را هم به شما و هم به دیگری انتقال دهند.

در روش شیاتزو انگشت شست،سایر انگشتان و کف دست به طور اختصاصی عمل میکنند.به طور عملی تمام بدن ما در روش شیاتزو دخالت دارد به طوریکه با آشنایی با این روشبه درک و شناسایی مجموع ثقل زندگی قادر خواهیم بود تا آنرا در نوک انگشتان سحر انگیز و حساس خود متمرکز سازیم.

به طور کلی فشار لازم برای قسمتهای مختلف سر و ناحیه شکم kg7 و ناحیه تحتانی شکم kg5 میباشد.

روش انجام شیاتزو روی فرد دیگر

تنها وسیله لازم برای درمان فرد دیگر عبارت است از ملحفه،یک حوله و یا بالش پهن میباشد.فرد روی زمین یا تخت چوبی دراز میکشد،قطر بالش باید cm5 باشد.

فردی که روی آن درمان انجام میگیرد بر حسب موارد مختلف باید رو به شکم و یا پشت بخوابد.

مسئله مهم این است که به هنگام وارد کردن فشار روی فرد دیگر بازوان باید کاملا با باشد.

توجه (به زودی جدیدترین و کاملترین مطالب درباره شیاتزو در همین وبلاگ) توجه

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: 1 فروردين 1385برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ماساژ درمانی(قسمت اول)

شیاتزو(ماساژ ژاپنی)

شیازو از دو کمه ژاپنی تشکیل شده است.((شی))به معنای انگشت و ((آتزو))به معنای فشار.برای کسب سلامت کامل، شیاتزو ذیقیمت ترین و گرانبهاترین هنر است که نتیجه ی حاصل از چهار هزار سال تجربه ی پزشکی , درمان و فلسفه ی ملل شرق است . در طب سوزنی از سوزنهای فلزی استفاده میشود که در نقاط کلیدی و اصلی به بدن فرم برده میشود . در هنر شیاتزو از همان نقاط استفاده میشود اما بجای سوزن از فشار متمرکز در انگشت شست , سایر انگشتان و کف دست با وارد ساختن فشار در همان نقاط بهره میگیرند .

عمل اصلی شیاتزو مراقبت از سلامت و تعادل است که میتواند از بیماری های مختلف و دردهای متنوع جلوگیری می نماید .

افرادی که رو ش شیاتزو را فرا میگیرند و خود یا سایر افراد را تحت مراقبت قرار میدهند باید دقت کنند که این روش را هرگز در بیماران تب دار و مبتلا به عفونت های مختلف و یا در افرادی که از اختلالات اعضاء داخلی رنج می برند و افرادی که خونریزی دارند و یا شکستگی استخوان هستند بکار نبرند .

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: 1 فروردين 1385برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ماساژ درمانی (قسمت چهارم)

شیاتزو برای تقویت عمل جنسی

مسئله اعمال جنسی یکی از حالات بسیار مهم وحدت فرد است.اغلب اوقات وجود فشارهای مداوم در زندگی سبب ضعف یا فقدان تمایلات جنسی میگردد و اقدام به عمل شیاتزو به برگشت این تمایل به حالت طبیعی کمک شایان توجه به فرد میکند

برای درک نقش عمل شیاتزو در مسائل جنسی توجه به روابط نزدیک موجود بین اعمال جنسی و تعادل اورگانیسم ضرورت دارد.کلید اعمال مناسب و کامیاب بدن،حالت نرمش و کشش طبیعی عضلات است.عضلات ناحیه پشت و ناحیه کمر،شکم، ران ها و گردن باید نرم باشد.برای کسب نیروی جنسی و تهییج شهوت،وجود گردش طبیعی خون و کامل بودن این جریان از مسائل اساسی است.

شیاتزو در این حالت باید توسط فرد دیگر به عنوان عامل انجام گیرد که بسیار موثر میباشد.از آنجا که مغز روی فعالیتهای جنسی مانند پاسخهای حرکتی،کنترل دارد،تمرینات فشاری روی قله و قسمتهای خلفی سر انجام میگیرد.سایر اعمال روی قسمت تحتانی پشت،ناحیه تحتانی شکم و سطح داخلی ران صورت میگیرد و سبب شل شدن و آرامش عضلات و تحریک گردش خون میشود.

وارد کردن فشار های ملایم و سبک روی ناحیه گردن،موجب آرامش عضلات شکم میشود و گذشته از آن،متابولیسم و گردش خون میان مغز و قلب را بهبود میبخشد.فشار بر کف دست و پا نیز به منظور تسهیل آرامش کل بدن و افزایش حساسیت صورت میگیرد.

قابل توجه است که انجام تمرینات تقویت نیروی جنسی برای زنان نیز مانند مردان سودمند است.لازم به ذکر است که تمرینات تقویت قوای جنسی بهتر است روی زمین انجام گیرد.

نويسنده: محمد امین میرطاووسی تاريخ: 1 فروردين 1385برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید در این وبلاگ سعی کردم قدم به قدم دنیای طب سوزنی را باهم طی کنیم. امیدوارم که شما هم با من همراه بشید.در ضمن حتما نظر بدید چونکه من به نظراتتون نیاز دارم.امیدوارم از مطالبم سود ببرید و منو همراهی کنید. لطفا در نظر داشته باشید مطالبی که در این وبلاگ مطالعه میکنید اغلب در هیچ منبع یا وبلاگ دیگری نمی یابید زیرا این مطالب چکیده ای از مطالعات و تحقیقات خودم بوده و من تجربیات خود را در اختیار شما گذاشته ام.در این وبلاگ هیچ سوالی بی جواب نخواهدماند و مطمئن باشید که با اطلاعات فراوان از این وبلاگ بیرون خواهید رفت.لطفا در پرسیدن سوال دریغ نفرمایید.درضمن شما میتوانید با عضو شدن در این وبلاگ از اطلاعات خاص و بیشتری بهره مند شوید. چنانچه سوال خاصی داشتید میتوانید با شماره09380962610تماس بگیرید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to anatomyofacupuncture.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com